2010. november 23., kedd

21. századi trendek az egészségpiacon

Napjainkban az egész világgazdaságot a minőségre való orientáció határozza meg, sokkal hangsúlyosabban, mint korábban bármikor. A világ minden táján a vásárlók egyre tudatosabbak, egyre erőteljesebb keresletet fogalmaznak meg a minőség iránt, a termelő vagy szolgáltató vállalatok pedig önszántukból vagy kényszerűségből, de alkalmazkodnak és igyekeznek minőségi kínálatot nyújtani. Az erre való képesség vagy képtelenség apró cégeket emelhet szédületes magasságokba, vagy éppen hatalmas vállalatokat küldhet a süllyesztőbe, méghozzá jóval gyorsabban, mint azt korábban bárki is el tudta volna képzelni.


Miért lenne másképp ez az egészséggel kapcsolatos termékek, szolgáltatások esetében? Sőt! Egybehangzó vélemények szerint ha valahol, hát éppen itt figyelhető meg a legmarkánsabban a vásárlói tudatosság erősödése. Jelzi ezt az egészség- és welnessipar lenyűgöző fejlődése, a piacon rést kereső, újabb és újabb "csodatermékekkel" jelentkező próbálkozások sokasága. Azonban a téma komplexitása miatt korántsem egyértelmű a "jó minőség" fogalmának meghatározása és megítélése. Számtalan elmélet, termék, szlogen, kutatás kavarog a köztudatban, megfigyelhető, hogy szinte vallásos hevülettel bíró közösségek alakulnak ki egy-egy egészségguru, irányzat mellett vagy éppen ellen. Egyfelől tehát a fogyasztók növekvő szenvedéllyel keresik-kutatják az ideális terméket (táplálékot, italt, háztartási szert, kozmetikumot, gyógyszert, stb.), másfelől viszont egy zavaros és ellentmondásos információs káosszal találják magukat szemben. Ember legyen a talpán, aki itt kiigazodik!

Márpedig fontos lenne, hiszen választani mindannyiunknak kell, és a választásunk meghatározza a legfontosabb kincsünket: az egészségünket. Egy jó vagy rossz választás sok mindenről dönthet:
-Mekkora eséllyel vesszük fel a küzdelmet a betegségek ellen?
-Milyen energiával vagyunk képesek ellátni mindennapi feladatainkat?
-Meddig leszünk képesek megőrízni szellemi frissességünket, és fizikai fittségünket?
-Milyen minőségű időskorra számíthatunk?
-Egyáltalán, számíthatunk-e időskorra?
És persze még sokáig lehetne sorolni.

Összegzésképpen tehát megállapíthatjuk, hogy a "jó minőség" keresése meglehetősen nehéz, de a tétje óriási. Egy-két szemponttal ezt a folyamatot szeretném egy kicsit megkönnyíteni, hamarosan jelentkező írásomban. (ami már el is készült: A valódi minőség 3 alapkritériuma).

Amíg nem tanulunk meg különbséget tenni bizonytalan divathullámok és komoly irányzatok, silány minőség és valódi értéket biztosító háttér között, addig nincs mit csodálkoznunk azon, ha újabb és újabb csodaszerek, guruk, világmegváltó ötletek vagy éppen súlyos károkat okozó divathóbortok váltogatják egymást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.