2011. március 17., csütörtök

Mazsolás és mandulás golyó receptje


Ha valaki azt mondta volna, hogy én leszek az első, aki itt a fórumon konyhai receptet oszt meg a többiekkel, hát biztos furcsán néztem volna rá (aki ismer, tudja, hogy nem vagyok egy kimondott szakácsmester, inkább úgy fogalmaznék: a konyhai tudományom addig tart, hogy öntök magamnak egy pohár vizet, vagy esetleg ha nagyon megemberelem magam, akkor kenek magamnak egy vajas kenyeret :D ).

Ám most ennek is eljött az ideje!

Egyszer egy találkozón már balul sült el, amikor egy konyhai példát próbáltam bemutatni (az almás lepényes sztori, ugye...), most mégis megpróbálok felülemelkedni azon eset "kudarcélményén", és minden bátorságomat összeszedve szeretném megosztani veletek Reni receptjét, mert valami hihetetlenül finom (és micsoda egészséges). Kóstoltam már Budapesten is, és múlt hétvégén anyu is megcsinálta, mindenkinek ajánlom!

1. Mazsolás
2 zacskó mazsolát pár percre beáztatunk gyümölcsmosós vízbe, majd aprítógépben felaprítjuk. Hozzáöntünk 2,5 zacskó Vitashake-et, hogy formázni tudjuk, golyókat készítünk belőle, majd a megmaradt 1/2 zacskó Vitashake-ben meghempergetjük.


2. Mandulás
20 dkg darált mandulát 5 dkg darált mazsolával és 2,5 zacskó Vitashake-kel összekeverünk. Annyi rizstejet öntünk hozzá, hogy formázni tudjuk. Készítsünk golyókat a masszából, és hempergessük meg a maradék Vitashake-ben.


Jó étvágyat hozzá!


3 megjegyzés:

  1. Köszönjük Roland!
    Látom nem mondasz le a szakácsművészet örömeiről :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi Roli! Szuper vagy! :) Megcsinálom én is a finomságot.

    VálaszTörlés
  3. Wow, örülök, hogy megcsinálta Anyukád, és ízlett :) Hajrá, legközelebb Rajtad a sor! Jövök még egyéb recepttel is, épp azt kerestem, hogy melyik témába fér bele.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.